reklama

Byrokracia v školstve, alebo milujme iracionálnosť

Vskutku nieto dňa, pri ktorom by masmédiami neprešla informácia o prehnaných papierovačkách. Počúvame o tom v rádiách, televízoroch, na internete ba dokonca aj a od známych. Väčšina z nás slepo prehliada tento tŕň našej spoločnosti, a dúfa, že ho nikdy neokúsi na vlastnej koži. Ale vráťme sa my späť na to naše Slovensko. Kde skôr alebo neskôr budeme nútení čeliť tej všetkej byrokracii a okúsime ju väčšinou hneď v poriadnej dávke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Asi som mal nasadené pekne tmavo-ružovéokuliare, keď som si myslel, že na akademickej pôde sa s tým tak ľahkonestretnem. A to práve v takej sfére, v ktorej by som junajmenej čakal. Ale pekne po poriadku.

Študujem prvý ročník na STUBA MTF. Na tútoškolu som sa dostal v druhom kole príjmacích skúšok, keďže ma nezobrali naštúdium mojej srdcovej záležitosti psychológie. Samozrejme, že teraz už viemakú hlúposť som vtedy spravil, keď som si podal prihlášku iba na jednu školu,ale o tom tu teraz hovoriť nechcem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dozvedel som sa, že na MTF majú voľné miestaa tak som si podal prihlášku. Vtedy som ešte ani len netušil, že tátoškola má niečo také ako je katedra humanitných vied. Prišlo mi vyrozumenie, žema zobrali ktorému som bol celkom rád. Prvé dojmy zo školy po nástupeboli pozitívne. Štúdium sa mi celkom pozdávalo. Neprešlo veľa časua dozvedel som sa, že moja alma mater, má aj katedru humanitných vied, kdesa vyučuje školská psychológia. Konkrétne sa tam vyučuje odbor Učiteľstvoodborných predmetov. Samozrejme, že ma to potešilo, že na mojej fakulte jenejaký taký odbor. Okamžite mi prebehla hlavou krásna myšlienka. Aké by to boloúžasné spojiť môj predmet práve s mojou srdcovou záležitosťou,psychológiou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže rozvrh môjho programu je skoro na chlppodobný učiteľstvu ale neobsahuje humanitné vedy, konverzia z môjho uhlapohľadu vyzerala sľubne. No to som však ešte netušil o už spomínanejbyrokracii.

Prvé, čo som spravil bolo, že som navštívilriaditeľa katedry humanitných vied, ktorý okrem toho, že bol veľmi milý mi oznámil,že ma čaká ťažký boj, lebo katedra výrobných technológií nerada púšťa svojichštudentov. Pomyslel som si, že pokiaľ vedúcemu mojej katedry slušne vysvetlímmoju situáciu nemal by byť v tom problém.

Ako som sa len vtedy mýlil. Vedúceho mojejkatedry vôbec nezaujímalo to, čo mňa baví študovať. V čom by som moholexcelovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý dobre vie aký je to veľký rozdielštudovať niečo, čo Vás baví oproti niečomu, čo ste donútený študovať. O čoviac ak ste len krôčik k spôsobu ako to zmeniť.

Bol som upovedomený, že vraj nie je to takéjednoduché z dôvodu, že technológov je „málo“. Úplne ma to zaskočilo. Nakoniecsom sa dozvedel, že mám si podať žiadosť a uvidí sa čo sa dá pre mňaurobiť. Toto vyšlo z vedúceho mojej katedry po tom, čo som mu dal navedomie, že som robil skúšky na Komenského Univerzite. Nikto nebral do úvahyto, že mám záujem študovať pedagogiku. Bol som úplne zaskočený tým, žeprofesorov tých, čo by mali mať pedagogické základy zaujímajú viac nejakétabuľky s počtom študentov ako túžby študenta po poznaní. Keďže som sanechcel len tak ľahko vzdať, navštívil som dekana fakulty a očakával somnejakú podporu aspoň z jeho strany.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No márne. Dostal som opäť úplne diferentnúodpoveď. Že vraj zákon neumožňuje prechod študenta z jedného odboru na inýi v rámci fakulty. A TO V ŽIADNOM PRÍPADE. Pritom prvýročník máme ako som už spomínal skoro na chlp rovnaký.

Ako je možné to, že zákon nedovoľuje niečo,čo je dobré v záujme študenta? Ako je možné, že zákon ma núti študovaťniečo úplne iné akoby som chcel? Skutočnosť je však taká, že zákon ma nenúti,zákon chce aby som na rok prerušil štúdium a potom si poslal prihláškuopäť a nanovo začínal celé štúdium. A to i napriek tomu, že je začiatok roka a v škole smeiba tri týždne.

Zákonpožaduje aby som doslova a do písmena zabil rok života. Dostal somnašťastie i inú ponuku. A to formou, že mám vyštudovať tento prvý rokVýrobné technológie a o rok si mám podať prihlášku, na učiteľstvo.

Takževšetkému je na vine hlúpy papier. Niekedy si pripadám ozaj akov Kocúrkove.

Dávid Selecký

Dávid Selecký

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý človek fascinovaný psychológiou, ktorý by nemohol žiť bez spoločnosti iných ľudí. Mám rád dobré knihy, internet a prírodné krásy našej krajiny. Zoznam autorových rubrík:  Nejedno oko zaplačeUmelecké okienko :)ŠkolaZo životaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu